pondělí 11. prosince 2017

Perníčky

Suroviny:
800 g hladké mouky
200 g moučkového cukru
4 vejce
8 lžic vlažného medu
1 lžička sody
250 g Hera
perníkové koření
citronová kůra (strouhaná)
1 lžíce holandského kakaa
(na tmavé těsto)

Zdobení:
Bílek
Moučkový cukr
Citronová šťáva
Potravin. barvivo

Postup:
Z uvedených surovin zpracujeme těsto a vykrajujeme různé tvary. Pečeme na 200 stupňů cca 15 minut. Po vytažení z trouby ihned potíráme rozškvedlaným vajíčkem, aby se perníčky krásně leskly a necháme je úplně vychladnout. Perníčky zdobíme dle vlastní fantazie bílkovým krémem, který si můžeme rozdělit na více částí a každou obarvit libovolnou barvou potravinářského barviva.

Poznámka:
Doporučuje se nechat těsto odležet 24 hodin v lednici, ale není to nutné. Já to dělám hned, bez uležení a perníčky jsou i tak výborné, navíc nejsou vůbec tvrdé a můžeme je hned jíst.

2 komentáře:

  1. Jůů, perníčky se ti moc povedly! Já už je také pekla o víkendu a měla jsem dost podobný recept, jenom my nedáváme heru :) Máš je moc krásně ozdobené, mě to naštěstí letos nečeká! :D :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju Miši... To pečení je fajn, ale vždycky mi trvá než se dokopu do toho zdobení :D

      Vymazat