středa 15. dubna 2020

Tvarohová vánočka

Suroviny:
250 g hladké špaldové mouky
250 g hladké mouky
1,5 prášku do pečiva
2 vejce
1 vejce (na potření)
150 g třtinového cukru (xylitolu)
30 ml kokosového oleje
50 g bílého jogurtu
250 g měkký tvaroh v kostce
50 g rozinek
30 ml rumu
80 g mandlových lupínků
citronová kůra

Postup: 
Rozinky si namočíme pár hodin předem do rumu.
V míse smícháme tvaroh, jogurt, 2 vejce a rozpuštěný kokosový olej. Poté přidáme rozinky namočené v rumu se 2 lžícemi rumu, 50 g mandlových lupínků, trochu nastrouhané citronové kůry a třtinový cukr. Vše promícháme. V druhé míse smícháme mouku s práškem do pečiva a pomalu přidáváme do mísy s ostatními surovinami. Buď si zapněte robota a nebo jako já vymíchejte těsto ručně.

Pokud těsto nepůjde spojit, přidáme trochu mléka.
Pokud naopak bude těsto velmi lepkavé, přidejte mouku.

Pomoučíme si vál a těsto rozdělíme na 4 stejné díly. Z každého dílu vyválíme dlouhého hada. Hady na jednom konci pořádně spojíme. A klasicky pleteme vánočku ze 4 ocásků. Konce válečků opět přimáčkneme k sobě.

Vánočku dáme na plech vyložený pečícím papírem, potřeme vajíčkem s trochou rumu a posypeme mandlovými lupínky. Necháme 15 minut odpočinout. Poté pečeme ve vyhřáté troubě na 170 stupňů (horkovzduch) 30 minut, pak snížíme teplotu na 150 stupňů a dopékáme dalších 15 minut.


Tip:
Pokud vánočku máte delší dobu (v lednici) před konzumací ji vždy ohřejte v igelitovém sáčku v mikrovlnce, bude opět chutnat jako čerstvá.


Zdroj:
wantbefitm.blogspot.com / původní recept ZDE
Na závěr pár mých poznámek k receptu.
Většinou když peču ze špaldové mouky je daný druh pečiva (a jiné) tužší... Proto jsem místo 500g špaldové mouky dala jen polovinu a polovinu jsem nahradila klasickou hladkou mouku. Míša má vánočku oslazenou xylitolem, já dala třtinový cukr.... Pokud chcete přesná makra na tenhle recept, mrknětě na její blog.


Hodnocení:
Vánočka je opravdu tužší, ale chuťově dobrá. Určitě jsem ji nepekla naposledy.
Proto tomuhle receptu dávám 4 hvězdičky z 5.


6 komentářů:

  1. To vypadá moc dobře, díky za skvělý recept :) Takové chutné a rychlé recepty mám ráda :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No vůbec není zač :)
      Takové recepty jsou nejlepší :)

      Vymazat
  2. Jsem ráda, že Ti chutná! :) Mě teda tužší nepříjde, ale je možné, že jak peču víceméně jen ze špaldovky, tak už mi to tak nepřijde :D :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  3. Vypadá krásně, já vánočku miluju, ale netroufnu si na takovéto pečení! :D

    OdpovědětVymazat