sobota 10. října 2020

Špaldové bochánky

Suroviny:
140 g celozrnné špaldové mouky
5 g stévie (sypké)
1 kypřící prášek
2 žloutky
20 g kokosového cukru
10 g holandského kakaa
3 bílky
špetka soli


Náplň (dle chuti):
Tvaroh, marmeláda, oříškové máslo....

Postup:
Nejdříve z bílků a špetky soli ušleháme tuhý sníh. Poté v jiné míse ušleháme žloutky s cukrem, přidáme všechny sypké suroviny a nakonec opatrně vmícháme sníh z bílků. Pomocí lžičky děláme na pečící papír menší bochánky. Pečeme na 160 stupňů 15 minut. Po vychladnutí bochánky rozkrojíme a naplníme (pomažeme) dle chuti.


Poznámka:
Původně jsem přemýšlela nad něčím, jako jsou jednoduché piškoty s trochou kakaa (inspirace dle TOHODLE receptu). No nakonec vznikly tyhle bochánky. Nevím, jak vy, ale když jsem byla malá měla jsem ráda piškoty slepované nutellou nebo marmeládou. Takže když mi v troubě, ty plánované piškoty naskočily trošku víc, než jsem chtěla - říkejme jim radši bochánky 😁😒 napadlo mě je takhle naplnit. Samotné bez náplně jsou docela suché, ale s kombinací tvarohu, marmelády a arašídového másla nemají chybu 😏

Výzva s Míšou: Říjen 2020, sladká verze

Zadané suroviny
Kokosový cukr a kakao

Mrkněte TADY, co z těchto dvou surovin vymyslela Míša



6 komentářů:

  1. paráda, máme zásoby špaldové mouky, tak se recept zrovna hodí :-)

    Jablečné placičky

    OdpovědětVymazat
  2. Mňam, dokonce mám všechny ingredience. Snadné a určitě i moc dobré. Zkusím :)

    somethingbykate

    OdpovědětVymazat
  3. Téda, takovýhle recept by mě vůbec nenapadl. Ale plněný vypadají mooc dobře! Úplně jak nějaký zdravý větrník :) A jako malá jsem taky milovala piškoty plněné čokoládou :D :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No mě ze začátku taky ne :D
      Nakonec z toho vyšla celkem pecka :)

      Vymazat