neděle 27. srpna 2017

Dýňová omáčka na těstoviny

Suroviny:
1 dýně hokaido
1/2 cibule
3 stroužky česneku
60 g kešu oříšky
1 - 2 lžíce lahůdkové droždí
1 lžíce plnotučné hořčice
1 lžička chilli
šťáva z 1/2 citronu
1 lžička kari koření
1 lžička bazalky
himalajská sůl, pepř
těstoviny (libovolné)
50 g smetany na vaření
(bezlaktózová MEGGLE)
voda na zředění

Postup:
Dýni hokaido nakrájíme na menší kousky a uvaříme v osolené vodě doměkka. Kešu oříšky namočíme aspoň na 30 minut do vody. Až máme dýni uvařenou, dáme do mixéru spolu se všemi ostatními surovinami a rozmixujeme dohladka, vodu přidáváme dle potřeby, jak moc cheme mít omáčku hustou či řídkou. Smícháme s těstovinami a můžeme podávat.

8 komentářů:

  1. S dýni jsem nikdy nijak nepracovala kromě toho, že jsem jednou měla dýňový kompot. Ale moc mi nechutnal, tak mě dýně ani moc neláká. Každopádně to vypadá zajímavě a dobře, možná se k té dýni někdy dopracuji :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No ona dýně sama o sobě skoro žádnou chuť nemá, ale je fakj, že se hodí na sladké i slané způsoby a je možný z ní vykouzlit různé dobroty :) určitě doporučuju....

      Vymazat
  2. Moc ti závidím, že máš dýni! Mě je líto si ji koupit v obchodě za tu děsnou cenu :D Má to krásnou barvu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, to ti věřím :/
      Já jsem si schovávala semínka, že si jich pár zasadím a teď mám tolik dýně, že nevím, co s tím :)

      Vymazat
  3. Vypadá to nádherně! Mě dýně oslovila akorát v koláči. Polévka mi nic moc neříkala, ale věřím, že mi to jednou zachutná. Ale tu omáčku bych zkusit mohla :)
    Inspiration by Linda

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono jak co a taky jak si to dané jídlo či koláč ochutíš :) Určitě vyzkoušej, třeba ti to bude chutnat, tak jako mě :)

      Vymazat
  4. Miluji dýňovou polévku a často dělám také dýňové noky.. Omáčka zní taky dobře! ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dýňové noky jsem ještě neměla, to musí být taky dobré :)

      Vymazat