středa 20. listopadu 2019

Lehoučký, ovocný dort z mascarpone

Nejlepší dort, který jsem v životě upekla a jedla....
Lehký, jemný, nadýchaný, nepřeslazený, prostě pecka.
Kam se hrabou klasické máslové nádivky a krémy na dorty.
Takže Kačce moc děkuju za báječný recept. I když jsem si pár věcí udělala podle svého, jinak než je v originálním receptu, na konci článku máte odkaz na blog, podle kterého jsem tento skvost pekla.

Suroviny na piškot:
200 g polohrubé mouky
200 g cukru
10 lžic slunečnicového oleje
10 lžic vlažné vody
4 vejce (bílky a žloutky rozdělíme)
1 prášek do pečiva (bez fosfátů)

(piškot jsem dělala z dvojité dávky)

Suroviny na krém:
750 g mascarpone
2 šlehačky v prášku
400 g ovoce (libovolné)
3 polévkobé lžíce cukru

Ozdoba:
500 g ovoce (libovolné)

Postup:
Troubu předehřejeme na 170 stupňů (horkovzduch).
Žloutky oddělíme od bílků. Z bílků a špetky soli ušleháme tuhý sníh. Do mísy ke žloutkům přidáme cukr a vyšleháme do pěny. Poté přidáme olej, vodu, mouku a prášek do pečiva a vše dukladně promícháme. Nakonec přidáme sníh z bílků. Těsto nalijeme do dortové formy (dno vyložíme pečicím papírem)
a dáme péct cca na 30 minut.
Krém:
Šlehačku ušleháme dle návodu na obalu. Poté ke šlehačce přidáme mascarpone s cukrem a ušleháme. Do krému nasypeme ovoce nakrájené na drobné kousky a vše promícháme.
Vrstvení:
Mě se korpus moc nenafoukl, takže jsem ho nerozkrajovala, ale upekla jsem ty piškoty dva. Na první korpus rozetřeme krém cca 1 cm od okraje, protože je řidší, tak aby nestékal.  na to položíme druhý korpus, znovu potřeme krémem no a pak už zdobíme, je jen na vás, jestli dort obmažete krémem ještě dokola nebo necháte holý. Zdobíme ovocem dle vlastní fantazie :)

Zdroj:
Kačí blog SMOOTH and COOKING


5 komentářů:

  1. Tak ten se Ti moc povedl Miško! Podobný piškotový dort jsem si také letos dělala k narozeninám :) Mám moc ráda dorty na styl "naked cake". Jinak nevím, jestli jsi tu fotku viděla, ale loni jsem se s Kačkou potkala :D :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky Miši, tak to máme stejný chutě :D :)
      Jo, fotku (článek) jsem viděla, no měla jsi štěstí :)

      Vymazat
  2. Vypadá skvěle! :) Taky děláme hodně dortů z mascarpone apod., je to mňamka. Každopádně já třeba moc nemusím ovoce na dortech, maximálně marmeládu, víc nic.

    TheWayByA

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, snažila jsem se :D
      Tak to já ovoce miluju, já spíš zas na dortech nemusím moc tu marmeládu :D ale 100 lidí 100 chutí že.. :D:)

      Vymazat
  3. Vypadá to nádherně. Ještě jak je to ozdobené tím ovocem. jen se zakousnout :-) . Já v létě taky hodně peču různé dorty a placky s ovocem. Některé ovoce mrazím na zimu, ale to není už takové. Lepší je ovoce usušit , protože z toho mrazáku mi pak přijde hrozně kyselé.

    OdpovědětVymazat