pátek 10. ledna 2020

Kuskusové karbanátky s žampionovou omáčkou

První letošní recept do výzvy s Míšou. Začínáme slanou verzí.
Povinné suroviny byly ŽAMPIONY a KUSKUS.

Karbanátky:
100 g kuskusu
160 ml vývaru
1 lžíce olivového oleje
2 lžíce lněného semínka (mletého)
1 vejce
1 stroužek česneku
1/2 cibule
pepř
himalajská sůl
grilovací koření
medvědí česnek
petrželka

Postup:
Kuskus zalijeme horkým vývarem, osolíme, promícháme a necháme 10 minut pod pokličkou. Přidáme všechny ostatní suroviny (koření dle chuti) a vše dobře promícháme. Na rozpálenou pánev dáme trochu kokosového oleje a smažíme menší placičky z obou stran do růžova.

Zdroj: fajnsmeker.sk 
(inspirovala jsem se na těchto stránkách, ale recept jsem si upravila podle sebe)

Žampionová omáčka:
kokosový olej
žampiony
1/2 cibule
cca 130 ml sojové smetany (alpro)
drcený kmín
himalajská sůl
bazalka

Postup:
Na kokosovém oleji osmahneme žampiony a cibuli - nakrájené nadrobno a ochutíme. Až jsou žampiony měkké zalijeme smetanou a necháme ji lehce vyvařit.

TADY se můžete mrknout na to, co z žampionů a kuskusu vymyslela Míša.

2 komentáře:

  1. Takováhle kombinace by mě vůbec nenapadla! Super recept Miško :) I když u nás bych s houbovou omáčkou neuspěla :D

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Miši :)
      Já taky moc ne, Ondra ani malý houby nemusí, takže si to vychutnávám sama, no aspoň zbyde více pro mě :D

      Vymazat