pátek 10. dubna 2020

Honzovy buchty (Honzovky)

Těsto:
250 g hladké mouky
250 g polohrubé mouky
2 žloutky
70 g cukru krystal
1 vanilkový cukr
80 g hery (rozpustit)
250 ml mléka
1/2 kostky droždí
špetka soli

Postup:
Ze všech suroviny si uděláme klasické kynuté těsto. Hněteme tak dlouho, až máme pěkné hladké, nelepkavé těsto. Necháme kynout na teplém místě nejméně 1 hodinu.

Maková náplň:
125 g mletý mák
50 g moučkový cukr
1 hrnek mléka (250 ml)
citronová kůra (nastrouhaná)
1 lžička povidel

Postup:
Dáme vařit mléko, do vroucího přisypeme mák a za stálého míchání vaříme do zhoustnutí. Poté odstavíme z plotny a vmícháme cukr, povidla a nastrouhanou citronovou kůru.

Postup II.:
Již máme těsto vykynuté. Vál si posypeme hladkou moukou, aby se nám s těstem lépe pracovalo. Těsto vyválíme a skleničkou (záleží na vás, jak velké buchty chcete) vykrajujeme kolečka. Na každé dáme lžičkou trošku makové náplně a zabalíme. Plech vymažeme olejem. Boky každé buchtičky ještě potřeme olejem, aby se po upečení pěkně trhaly od sebe a pokládáme na plech jednu vedle druhé. Pečeme na 200 stupňů (horkovzduch) dozlatova. Po upečení necháme vychladnout a poté posypeme moučkovým cukrem.

Výzva s Míšou: Duben 2020, sladká verze
Zadané suroviny: Droždí (kostka) a povidla

Mrkněte TADY, co ze zadaných surovin vymyslela Míša. 

*Recept mám od mojí mamky, přesně tak ho pekla i babička, mamka a teď i já.
*U nás jsou moc oblíbené.
*Pokud vám nevyjde maková náplň, zbytek můžete naplnit povidly nebo třeba marmeládou.

*Recept mám od mojí mamky. Už jako malá jsem tyhle buchty milovala.

4 komentáře:

  1. Ty teda vypadají Miško! Hned bych si pro jednu zajela :D :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  2. Tyto miluji, mamka je umí strašně dobré, ale vůbec je už nedělá...

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak, i moje mamka je má vždy boží.
      Myslím, že mě to naučila docela dobře :D :)

      Vymazat