pondělí 20. července 2020

Kynutý koláč s ovocem

Těsto:
1/2 kostky droždí
40 g krupicového cukru
120 ml mléka (vlažné)
250 g hladké mouky
1 vanilkový cukr
špetka soli
1 vejce
40 g másla (rozpustit)

Tvarohová vrstva:
250 g tvarohu
1 vanilkový cukr
1 vejce

rybíz
borůvky

Drobenka:
100 g hrubé mouky
100 g krupicového cukru
100 g másla (pokojové teploty)

vejce (na potření)

Postup:
V teplém mléce rozpustíme droždí a smícháme s vanilkovým cukrem a špetkou soli. Necháme vzejít kvásek (cca 15 minut). Poté přidáme všechny ostatní suroviny a uhněteme hladké, nelepivé těsto, které necháme vykynout na teplém místě (cca 45 minut). Vykynuté těsto vyklopíme na pomoučený vál a vyválíme požadovaný tvar koláče. Předěláme na plech, vyložený pečícím papírem. Levou rukou přidržujte okraj koláče a prsty pravé ruky udělejte centimetrový okraj tak, že budete do těsta plačit cca 1 cm od kraje. Na těsto natřeme tvarohovou směs (můžeme vynechat), poté hustě posypeme ovocem - rybízem a borůvkami a nakonec posypku. Okraje koláče potřeme rozšlehaným vejcem a pečeme na 180 stupňů (horkovzduch) cca 20 minut.


Zdroj:
Od IG účtu matka_v_kuchyni už jsem zkoušela hodně receptů a pár jich mám i tu na blogu a musím říct, že všechny se povedly na jedničku. Tahle moje oblíbenkyně bude vydávat (doufám, že ještě letos) kuchařku a já už teď vím, že si ji určitě pořídím. Ty recepty od ní jsou prostě skvělé. Stejně jako tenhle koláč, těsto je krásně vláčné, výborně se s ním pracuje a navíc to není vůbec nic složitého, takže doporučuju všemi deseti. Ještě teď se mi zbíhají sliny.

2 komentáře:

  1. Tak na tento profil se teda musím kouknout, vůbec ho neznám :) Já taky dneska pekla koláč! Podle věcí, co bylo doma a jak se mi chtělo, jsem hledala koláč s drobným ovocem, nekynutý, bez tvarohu a s drobenkou. Teď jsem ho dopekla, tak uvidíme, jaký bude :) Ten Tvůj vypadá božsky. Přesně tyto mám moc ráda.

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě koukni. Doporučuju :)
      Taky božsky chutnal, takovým koláčům já (bohužel) nikdy neodolám :D :/

      Vymazat