neděle 25. října 2020

Kynuté koblihy

Suroviny:
500 g hladké mouky
50 g másla
3 žloutky
50 g moučkového cukru
1 kostka droždí
250 ml mléka
2 lžíce rumu
špetka soli
špetka citronové kůry

Postup:
Mléko ohřejeme a rozdrobíme do něj kostku droždí, přidáme špetku soli a necháme chvíli vzejít kvásek. Mouku navážíme do mísy, přidáme žloutky, cukr, rozpuštěné máslo, rum, citronovou kůru nastrouhanou nadrobno a nakonec přilijeme kvásek. Vypracujeme těsto, to necháme kynout cca 60 minut na teplém místě. Poté těsto vyválíme a vykrajujeme kolečka. Do každého kolečka uděláme uprostřed důlek a smažíme z obou stran na hluboké pánvi s větší vrstvou rozpáleného oleje. Pokládáme na papírové utěrky, aby trošku vsákly tuk a nakonec pocukrujeme moučkovým cukrem a plníme marmeládou, povidly nebo třeba nutelou. 

6 komentářů:

  1. Mňáám, ty vypadají luxusně! Taky jsem teď zadělala těsta - na housky z vekového těsta a na koláče plněné tvarohem a marmeládou ♥

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I tak chutnaly Miši, pro velký úspěch jsem je dělala hned dva víkendy po sobě :)

      Vymazat
  2. Jee, tak to vypadá krásně! Já obvykle koblihy moc nemusím, jsou na mě moc sladké, ale tyhle vypadají tak dobře, že bych s radostí ochutnala!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vypadají dobře a ještě lépe chutnají :)
      Sice to není nic moc zdravého :D ale tomuhle neodolám nikdy :D recept mám od mojí mamky :) už jako malá jsem je milovala, hlavně s nutelou :)

      Vymazat